Coffee is everyone’s favorite drink. But you realize that coffee has many health benefits as evidenced by many studies? P> Below we have listed down the 20 health benefits of coffee: p> 1 – Cutting the risk of heart disease by 25% for women p> A study by Esther Lopez-Garcia of Universidad Autonoma de Madrid, reported that women who drink 2-3 cups of coffee per day had a 25 percent lower risk of death from heart disease and a smaller reduction in risk was also seen for men p> 2 – reduce the risk of diabetes by 60% p> Coffee contains antioxidants, including a group of compounds known as Quinine in a study of lab rats, increased sensitivity improves the body’s response to insulin. P> 3 – Cut the risk of dementia by 65% p> The research suggested that coffee may reduce the risk of dementia by blocking the cholesterol can cause damage to the body. P> 4 – Cut the risk of colon cancer by 50% p> A 12-year study of Japanese women found that drinking three or more cups of coffee per day can effectively halve the risk of of colon cancer. P> 5 – lower risk of advanced prostate cancer p> a 20-year study of 50,000 men, it turns out that six cups of coffee a day have lower risk of advanced prostate cancer. P> 6 – reduced risk of Alzheimer’s disease by 65% p> A study of 1400 middle-aged Finns shows that five cups of coffee per day may reduce the risk of Alzheimer’s disease by 65% . P> 7 – reducing the risk of cirrhosis by 80% p> A study showed that coffee drinkers out 125 000 a cup of coffee a day reduce the risk of alcoholic cirrhosis by twenty percent. Four cups per day reduced the risk by eighty percent. P> 8 – reducing the risk of gallstone disease by almost 50% p> Men who drink two cups of coffee per day can reduce their risk of developing gallstones by 40 percent and women showed a twenty-five percent lower risk of developing gallstones. Those who drank more than four cups had a 45% lower risk. P> 9 – reducing the risk of stroke by 43% for women p> A study of 83 000 nurses who have never smoked shows that four cups of coffee per day reduces the risk of stroke by 43%. P> 10 – reducing the risk of Parkinson’s disease by 80% p> At least six studies show that people who drink coffee regularly are up to 80% less likely to develop Parkinson’s disease. P> 11 – reduced the risk of committing suicide by 60% for women p> A 10-year study of 86 000 women shows that two cups of coffee per day may decrease the likelihood that commit suicide by 60%. P> 12 – High Antioxidants p> Antioxidants help your body repair damage to cells caused by free radicals. P> 13 – keeps you awake and alert p> Coffee can increase concentration and therefore makes you more alert and awake. P> 14 – protect yourself from Cold p> Caffeine acts as a decongestant because it opens the narrowed airways. P> 15 – Asthma Relief p> Managing asthma and even control attacks when medication is not available. P> 16 – Headache Relief p> Caffeine is often used as a medicine to treat headaches, especially migraine and cluster headache. P> 17 – pain relief p> two cups of brewed coffee may reduce post exercise muscle pain by up to forty eight percent. In fact, a report in the Archives of Internal Medicine, shows that the addition of approximately 65 mg of caffeine to aspirin, ibuprofen or acetaminophen increases pain relief by about 40 percent. P> 18 – Boost Mood p> Moderate intake of caffeine increases energy and reduces depression, thanks to dopamine. P> 19 – Boost athletic p> Caffeine in coffee is a powerful tool to enhance athletic performance and endurance performance. So powerful, caffeine in coffee or other forms was deemed a “controlled” substance to the Olympic Games Committee. P> 20 – Prevent Dental Caries p> a compound called Trigonelline, which gives coffee its aroma and bitter taste, have both antibacterial and anti-adhesive properties to prevent dental caries formation. P> Conclusion p> Tea can have their health benefits, but like many other substances may react differently to different people and therefore if you are not a regular coffee drinkers, and if you get a stomach ache after consuming a cup of coffee, it is better you stick to tea instead. P>
